Koszyk
Koszyk

REGULAMIN SKLEPU

Ogólne Warunki Sprzedaży Internetowej Modern Forms Sp. z o.o.

(Regulamin Sklepu Internetowego)

Data: 01.08.2025

Wprowadzenie – Informacje o Sprzedawcy:

Niniejszy dokument stanowi Ogólne Warunki Sprzedaży Internetowej (dalej „Ogólne Warunki” lub „Regulamin”) sklepu internetowego Modern Forms. Właścicielem i operatorem Sklepu Internetowego (dalej również „Sklep” lub „Sprzedawca”) oraz dostawcą oferowanych produktów jest firma MODERN FORMS Sp. z o.o. z siedzibą w Dobrzechowie 446B, 38-100 Strzyżów, Polska, NIP (Polska): PL8191668858, REGON: 380506825, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) pod numerem KRS 0000736418 (dalej również „Sprzedawca” lub „Sklep”).

Niniejsze Ogólne Warunki skierowane są zarówno do Konsumentów, jak i Przedsiębiorców (klientów biznesowych), którzy korzystają ze Sklepu. Określają zasady korzystania ze Sklepu oraz warunki i sposób zawierania umów sprzedaży na odległość z Klientem za pośrednictwem Sklepu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa Unii Europejskiej (w szczególności Dyrektywa 2011/83/UE – „CRD”, Dyrektywa (UE) 2019/771 – zgodność towarów, oraz Dyrektywa 98/6/WE art. 6a – informowanie o obniżkach cen po zmianach Dyrektywą (UE) 2019/2161), jak również właściwymi przepisami prawa krajowego państwa zwykłego pobytu Konsumenta.

Uwaga: Żadne z postanowień niniejszych Ogólnych Warunków nie mają na celu ograniczenia praw Konsumentów wynikających z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności niniejszych Warunków z takimi przepisami, pierwszeństwo mają przepisy prawa właściwe dla Konsumenta zgodnie z art. 6 rozporządzenia (WE) nr 593/2008 (Rzym I).

§1 Definicje

Na potrzeby niniejszego Regulaminu przyjmuje się następujące definicje:

• Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w celach niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, handlową, rzemieślniczą lub zawodową (w znaczeniu zgodnym z art. 2 pkt 1 Dyrektywy 2011/83/UE oraz odpowiednimi przepisami krajowymi).

• Klient – każda osoba (fizyczna lub prawna), która dokonuje zakupu za pośrednictwem Sklepu. Obejmuje zarówno Konsumentów, jak i Przedsiębiorców (firmy).

• Przedsiębiorca (klient biznesowy) – osoba fizyczna lub prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, działająca w ramach swojej działalności gospodarczej, handlowej, rzemieślniczej lub zawodowej (posiadająca numer VAT), która korzysta ze Sklepu.

• Sprzedawca / Dostawca – Modern Forms Sp. z o.o., określona w części wstępnej, oferująca Produkty do sprzedaży w Sklepie.

• Produkt – każda rzecz ruchoma dostępna w Sklepie, będąca przedmiotem umowy sprzedaży pomiędzy Klientem a Sprzedawcą (w tym produkty personalizowane).

• Zamówienie – oświadczenie woli Klienta złożone w celu zakupu jednego lub więcej Produktów od Sprzedawcy, dokonane za pośrednictwem Sklepu i zgodnie z procedurą zakupu, stanowiące ofertę zawarcia umowy.

• Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu, w wyniku akceptacji Zamówienia przez Sprzedawcę.

• Formularz Zamówienia – formularz online dostępny w Sklepie umożliwiający dodanie Produktów do koszyka i przesłanie Zamówienia, z uwzględnieniem opcji dostawy i płatności.

• Strona/Sklep – strona internetowa sklepu online Modern Forms, za pośrednictwem której Klient może złożyć Zamówienie (np. modernforms.eu / modernforms.it i powiązane podstrony).

§2 Kontakt ze Sprzedawcą

• Adres Sprzedawcy (siedziba główna): MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, Polska

• Adres e-mail: shop@modernforms.eu

• Telefon kontaktowy: +48 502 407 719 (czynny od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00–16:00 CET/CEST). Obsługa telefoniczna w języku polskim i angielskim. (Koszt połączenia zależny od taryfy operatora.)

§3 Wymagania techniczne

Aby korzystać ze Sklepu, w tym przeglądać ofertę, składać Zamówienia i dokonywać płatności, wymagane są:

• Urządzenie z dostępem do Internetu i zaktualizowaną przeglądarką internetową (np. Chrome, Firefox, Safari, Edge).

• Aktywny adres e-mail (poczta elektroniczna) do rejestracji/realizacji Zamówienia oraz kontaktu.

§4 Procedura zakupu i informacje ogólne

• Klient może przeglądać Sklep bez konieczności rejestracji. Aby złożyć Zamówienie, nie jest wymagane utworzenie konta – można dokonywać zakupów jako gość. W takim przypadku konieczna jest akceptacja niniejszego Regulaminu przy każdym zakupie.

• Klient zobowiązany jest do podania danych osobowych i adresowych niezbędnych do realizacji Zamówienia i płatności. Dane muszą być prawdziwe, aktualne i dokładne. Dane osobowe są chronione i przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności Rozporządzeniem (UE) 2016/679 (RODO) oraz właściwymi przepisami krajowymi implementującymi RODO, jak opisano w Polityce Prywatności Sprzedawcy.

• Informacje o Produktach podane w Sklepie (opisy, zdjęcia, ceny) stanowią zaproszenie do zawarcia umowy. Złożenie Zamówienia przez Klienta jest ofertą zakupu danego Produktu na warunkach wskazanych w Sklepie. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta dopiero po przesłaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia Zamówienia (zob. §5).

• Sprzedawca zastrzega sobie prawo do aktualizacji cen Produktów oraz samodzielnego zarządzania promocjami.

• Sprzedawca zastrzega sobie również prawo do wycofania określonych Produktów ze sprzedaży w dowolnym momencie (nie wpływając na już przyjęte Zamówienia).

• W przypadku oczywistego błędu (np. rażąco błędnej ceny lub opisu), Sprzedawca skontaktuje się z Klientem przed potwierdzeniem Zamówienia w celu jego korekty lub anulowania.

Jak złożyć Zamówienie w Sklepie:

Wybrać Produkt(y) i dodać do koszyka (jeśli dostępny). Przejść do strony koszyka i kontynuować Zamówienie. Wymagane będzie: wybór metody dostawy, wybór metody płatności, podanie danych odbiorcy (do faktury i wysyłki) oraz ewentualnych dodatkowych danych. Przejrzeć podsumowanie Zamówienia (produkty, ilości, ceny, koszty dostawy, dane kontaktowe). Potwierdzić Zamówienie klikając przycisk potwierdzający (np. „Potwierdź zakup” lub „Kup i zapłać”). Uwaga: Złożenie Zamówienia oznacza zobowiązanie się do zapłaty wskazanej kwoty. Ceny w Sklepie podawane są w wybranej przez Klienta walucie (PLN, EUR, GBP, USD) i zawierają odpowiedni podatek VAT. Przed złożeniem Zamówienia zostanie pokazana pełna kwota do zapłaty, zawierająca cenę produktów i koszty dostawy (oraz ewentualne inne opłaty).

§5 Zawarcie Umowy Sprzedaży

• Po złożeniu Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca wyśle na podany adres e-mail potwierdzenie otrzymania Zamówienia.

• Następnie Sprzedawca zweryfikuje dostępność Produktów oraz poprawność Zamówienia. Jeżeli Zamówienie może zostać przyjęte, Sprzedawca prześle Klientowi e-mail potwierdzający przyjęcie Zamówienia i zawarcie Umowy Sprzedaży. Wiadomość ta będzie zawierać co najmniej: potwierdzenie otrzymania Zamówienia, akceptację Zamówienia przez Sprzedawcę oraz podsumowanie zawartej Umowy Sprzedaży (produkty, ilości, łączna cena, adres dostawy, istotne warunki).

• Umowę Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą uznaje się za zawartą w momencie, gdy Klient otrzyma e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia.

• Jeżeli z jakiegokolwiek powodu Sprzedawca nie będzie mógł przyjąć Zamówienia (w całości lub części), poinformuje o tym Klienta niezwłocznie (np. w przypadku nagłej niedostępności produktu). Może wtedy zaproponować Klientowi produkt alternatywny o równoważnej jakości i cenie lub Klient może anulować Zamówienie (bez ponoszenia kosztów).

• Sprzedawca może uzależnić przyjęcie Zamówień o wysokiej wartości lub zawierających produkty personalizowane od uprzedniej płatności (np. tylko płatność online) – Klient zostanie o ewentualnych ograniczeniach poinformowany przed sfinalizowaniem Zamówienia.

§6 Metody Dostawy i Płatności

Dostępne metody dostawy (w zależności od kraju docelowego):

• Międzynarodowy kurier ekspresowy (UPS, DHL, FedEx lub równoważny): dostawa pod wskazany adres.

Dostępne metody płatności:

• Karty płatnicze (kredytowe/debetowe): np. Visa, MasterCard, Maestro. Transakcje kartowe obsługiwane są przez bezpieczny system płatności online (np. PayU lub inny operator) – realizacja Zamówienia następuje po potwierdzeniu płatności przez bank.

• PayPal: płatność online za pośrednictwem konta PayPal. Obciążenie jest natychmiastowe.

• Tradycyjny przelew bankowy: płatność z góry przelewem SEPA na konto Sprzedawcy. (Uwaga: wybór tej opcji oznacza, że realizacja Zamówienia nastąpi dopiero po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy – może to potrwać kilka dni roboczych). Dane do przelewu zostaną przekazane po wybraniu tej metody.

• Sprzedawca nie pobiera opłat przewyższających rzeczywisty koszt akceptacji danej metody płatności oraz nie pobiera opłat, gdy prawo państwa dostawy tego zabrania.

Fakturowanie:

Faktury są wystawiane w formacie elektronicznym i przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta (przy rejestracji lub w formularzu zamówienia, w przypadku zakupu bez rejestracji). Podając dane do faktury i finalizując Zamówienie, Klient akceptuje wystawienie faktury w formie elektronicznej.

Obniżki cen:

Przy komunikowaniu obniżek cen dla Konsumentów prezentujemy najniższą cenę z 30 dni poprzedzających promocję, zgodnie z prawem UE i odpowiednimi przepisami krajowymi.

§7 Realizacja Umowy Sprzedaży (Wysyłka i Dostawa)

• Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz legalnie wprowadzone do obrotu na terenie Unii Europejskiej (zgodne z przepisami UE i odpowiednio oznaczone, np. oznaczenie CE – jeśli dotyczy).

• Wysyłka Zamówienia następuje po (a) zawarciu Umowy Sprzedaży (czyli potwierdzeniu Zamówienia przez Sprzedawcę) oraz (b) dokonaniu płatności przez Klienta, z wyjątkiem przypadku płatności za pobraniem. Czas przygotowania do wysyłki zależy od produktu (podany jest na stronie produktu lub komunikowany Klientowi).

• Sprzedawca dostarczy Produkt bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od zawarcia Umowy, chyba że strony ustaliły inny termin.

• Szacowany czas dostawy zależy od wybranej metody dostawy oraz miejsca docelowego. Szacunkowe terminy zostaną podane podczas składania Zamówienia.

• Przejście ryzyka: ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzi na Konsumenta z chwilą, gdy Konsument (lub wskazana przez niego osoba trzecia inna niż przewoźnik) fizycznie obejmie rzecz w posiadanie. Jeżeli Konsument samodzielnie wybierze przewoźnika nieoferowanego przez Sprzedawcę, ryzyko przechodzi w chwili wydania Produktu temu przewoźnikowi (bez uszczerbku dla praw Konsumenta wobec przewoźnika).

• W przypadku chwilowej niedostępności zamówionego Produktu, Sprzedawca poinformuje Klienta i może zaproponować rozwiązanie (np. oczekiwanie na uzupełnienie, produkt alternatywny, częściowe anulowanie). Jeśli Klient nie zaakceptuje rozwiązania i zapłata już została dokonana, Sprzedawca niezwłocznie zwróci należność za brakujący Produkt.

• Jeśli Klient nie dokona płatności (w przypadku przelewu) lub nie odpowiada na kontakt Sprzedawcy przez dłuższy czas, Zamówienie może zostać anulowane. W szczególności – brak płatności w ciągu 7 dni od złożenia Zamówienia (lub innego wskazanego terminu), a także brak reakcji na przypomnienie skutkuje anulowaniem Zamówienia z winy Klienta.

• Zakres terytorialny dostawy: Sprzedawca realizuje wysyłki do Polski oraz innych krajów (UE i poza UE – zgodnie z informacją na stronie). Ewentualne ograniczenia terytorialne będą wyraźnie wskazane.

• Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że w Umowie Sprzedaży wskazano inaczej (np. promocja „darmowa dostawa” powyżej określonej kwoty). Koszty dostawy (transport, przesyłka, opłaty pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia i zależą od kraju dostawy, wagi/rozmiaru paczki oraz wybranej metody dostawy.

§8 Prawo odstąpienia od umowy (Zwrot)

(Dotyczy wyłącznie Klientów będących Konsumentami)

• Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym on (lub wskazana przez niego osoba trzecia, inna niż przewoźnik) wszedł w fizyczne posiadanie towaru.

• Aby skorzystać z prawa odstąpienia, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. list wysłany pocztą lub e-mailem). Można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (Załącznik 1 do niniejszych Warunków), ale nie jest to obowiązkowe.

• Aby dotrzymać terminu odstąpienia, wystarczy wysłać informację o zamiarze odstąpienia przed upływem 14 dni, np. mailowo na adres: reklamacje@modernforms.pl, wpisując w tytule „Odstąpienie” oraz podając numer zamówienia i produkty, których dotyczy.

• W przypadku odstąpienia od umowy, uważa się ją za niezawartą.

Skutki odstąpienia:

• W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wyboru droższej niż najtańsza standardowa forma dostawy). Zwrot nastąpi w ciągu 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o odstąpieniu. Sprzedawca może wstrzymać zwrot płatności do chwili otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania – w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.

Obowiązki Konsumenta w przypadku odstąpienia:

• Konsument musi zwrócić lub przekazać Produkt Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował o odstąpieniu. Termin uważa się za dotrzymany, jeśli Konsument wyśle Produkt przed upływem 14 dni.

• Adres do zwrotu towarów: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, Polska.

• Koszty odesłania towaru (zwrotu) ponosi Konsument, chyba że uzgodniono inaczej. Jeżeli Konsument wybrał droższą niż standardowa forma dostawy – zwracana kwota będzie odpowiadać kosztowi najtańszej dostępnej opcji.

• Konsument jest zobowiązany zwrócić Produkt w stanie niezmienionym: może go obejrzeć lub przetestować w celu sprawdzenia cech i działania, ale odpowiada za ewentualne zmniejszenie wartości wynikające z niewłaściwego obchodzenia się z towarem. Zaleca się zwrot w oryginalnym opakowaniu, z kompletem części, akcesoriów, instrukcji i dowodem zakupu (lub jego kopią).

• Po otrzymaniu zwrotu, Sprzedawca wystawi fakturę korygującą lub notę kredytową, którą przekaże drogą elektroniczną na e-mail Klienta.

Wyjątki od prawa odstąpienia (zgodnie z prawem UE i przepisami krajowymi):

• Dostawa towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych na specjalne zamówienie lub wyraźnie spersonalizowanych (np. medale lub statuetki z indywidualnym oznaczeniem).

• Produkty szybko psujące się lub z krótkim terminem ważności.

• Towary zapieczętowane, których nie można zwrócić ze względów higienicznych lub zdrowotnych, jeśli zostały otwarte po dostawie.

• Nośniki audio/wideo lub oprogramowanie zapieczętowane, które zostały otwarte po dostarczeniu.

§9 Wykorzystanie projektu graficznego Klienta

Z chwilą potwierdzenia i opłacenia Zamówienia, Klient może udzielić Modern Forms Sp. z o.o. nieodpłatnej zgody na wykorzystanie projektu graficznego zamówionego produktu do celów promocyjnych i marketingowych Modern Forms. Oznacza to, że projekty graficzne wykonane na zamówienie Klienta mogą zostać opublikowane na stronie internetowej Modern Forms, w katalogach produktowych lub użyte w materiałach promocyjnych (w tym w publikacjach w mediach społecznościowych) jako przykłady realizacji firmy. Zgoda jest dobrowolna i może zostać w każdej chwili cofnięta przez Klienta poprzez poinformowanie Sprzedawcy (np. mailowo). Cofnięcie zgody nie wpływa na wcześniejsze publikacje, ale Sprzedawca zaprzestanie dalszego wykorzystania po jej cofnięciu.

Uwaga dotycząca ochrony prywatności: wszelkie dane osobowe zawarte w projekcie przetwarzane są zgodnie z naszą Polityką Prywatności (podstawą przetwarzania jest zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a RODO – którą można wycofać w każdym czasie).

§10 Reklamacje dotyczące działania Usługi (usługi elektroniczne)

Modern Forms Sp. z o.o. podejmuje działania mające na celu zapewnienie prawidłowego i nieprzerwanego działania Sklepu online, w granicach aktualnych możliwości technicznych. W przypadku wystąpienia usterek lub problemów z funkcjonowaniem strony internetowej, Klient proszony jest o ich zgłoszenie.

• Problemy techniczne należy zgłaszać mailowo na adres: reklamacje@modernforms.pl, podając rodzaj usterki i datę/godzinę jej wystąpienia.

• Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia zgłoszenia w rozsądnym terminie i do udzielenia odpowiedzi w ciągu 14 dni od jego otrzymania, informując o rozwiązaniu problemu lub dalszym postępowaniu.

§11 Reklamacje dotyczące Produktów (zgodność towaru i gwarancja)

(Reklamacje z tytułu braków zgodności, wad lub uszkodzeń w transporcie)

• Wszystkie Produkty sprzedawane w Sklepie podlegają odpowiedzialności Sprzedawcy za brak zgodności z umową wobec Konsumenta zgodnie z prawem UE oraz właściwymi przepisami krajowymi (co do zasady okres 24 miesięcy od daty dostawy; domniemanie istnienia braku zgodności przez 12 miesięcy od dostawy, o ile przepisy krajowe nie stanowią dłuższego okresu). Jeżeli Produkt zawiera elementy cyfrowe, obowiązek dostarczania niezbędnych aktualizacji w okresie przewidzianym prawem jest częścią wymogów zgodności.

• W przypadku stwierdzenia braku zgodności przez Konsumenta (np. produkt uszkodzony lub niezgodny z zamówieniem), Konsument może zgłosić reklamację i skorzystać z przysługujących mu uprawnień: żądania naprawy lub wymiany, a gdy są niemożliwe albo nieproporcjonalne lub nie zostały zrealizowane w odpowiednim czasie – obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (gdy brak zgodności jest istotny).

• Reklamację można złożyć:

pisemnie na adres: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, Polska,

mailowo na adres: reklamacje@modernforms.pl,

poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie Sklepu (jeśli występuje).

• W zgłoszeniu prosimy o podanie: numeru i daty Zamówienia, opisu wady/problemów, oczekiwanego rozwiązania (np. wymiana, naprawa). W przypadku szkód transportowych prosimy o dołączenie zdjęć produktu i opakowania.

• Produkt uszkodzony w transporcie: należy niezwłocznie sprawdzić stan przesyłki przy odbiorze – najlepiej w obecności kuriera. W razie widocznych uszkodzeń:

sporządzić protokół szkody z kurierem,

przesłać zgłoszenie szkody do Sprzedawcy (ze zdjęciami i protokołem) na adres reklamacje@modernforms.pl

jeśli przesyłka została odebrana z paczkomatu lub punktu odbioru, postępować zgodnie z instrukcjami operatora (np. zgłoszenie w terminalu lub online).

Uwaga: natychmiastowa weryfikacja i protokół znacznie ułatwiają pozytywne rozpatrzenie reklamacji transportowej.

• Wysyłka zwrotna produktów w ramach reklamacji: nie należy odsyłać produktów bez wcześniejszego uzgodnienia ze Sprzedawcą. Nieuzgodnione zwroty nie będą przyjmowane. Prosimy czekać na instrukcje (np. etykietę zwrotną). Towar należy bezpiecznie zapakować. Odpowiedzialność za ewentualne uszkodzenia w transporcie zwrotnym z winy złego zapakowania ponosi Klient.

• Sprzedawca udzieli odpowiedzi na reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji (dla Konsumentów), o ile właściwe przepisy prawa krajowego tak stanowią.

• Jeżeli Produkt objęty był gwarancją handlową (np. gwarancją producenta lub Sprzedawcy) – warunki gwarancji zostaną przekazane Klientowi wraz z produktem i nie naruszają uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o zgodności towaru z umową.

• W relacjach B2B mogą mieć zastosowanie krajowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wady/niezgodność, w tym obowiązek zbadania towaru i niezwłocznego zgłoszenia wad po dostawie oraz ograniczenia odpowiedzialności za szkody pośrednie – w granicach dozwolonych przez prawo właściwe.

• Adres do ewentualnych zwrotów reklamacyjnych: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, Polska.

§12 Opinie i recenzje Klientów

• Klienci, którzy dokonali zakupu w Sklepie, mogą zamieszczać opinie/recenzje na temat zakupionych Produktów. Recenzja powinna dotyczyć konkretnego Produktu i opisywać jego zalety, wady, funkcjonalność oraz doświadczenie z użytkowania.

• Każdy Klient może dodać jedną opinię do danego Produktu.

• Przed zamieszczeniem recenzji należy upewnić się, że jej treść jest zgodna z prawem, zasadami współżycia społecznego i nie narusza praw lub dobrego imienia osób trzecich.

• Zabrania się publikowania treści:

zawierających wulgaryzmy lub obraźliwy język,

nawołujących do nienawiści lub przemocy,

promujących rasizm lub dyskryminację,

zawierających nieautoryzowane reklamy lub odnośniki do zewnętrznych stron,

ujawniających szczegółowe dane osobowe (własne lub cudze),

zawierających fałszywe lub zniesławiające informacje.

• Recenzje powinny być napisane w jasny i zrozumiały sposób oraz odnosić się bezpośrednio do Produktu. Jeżeli prezentujemy opinie jako „zweryfikowane”, informujemy, czy i w jaki sposób weryfikujemy ich autentyczność (np. zaproszenia wysyłane po zakupie, weryfikacja numeru zamówienia). Jeżeli opinie nie są weryfikowane – wskazujemy to wprost. Zabronione są fałszywe opinie i ich zlecanie.

• Autor recenzji ponosi odpowiedzialność za zamieszczoną treść. Sprzedawca nie edytuje recenzji (nie dokonuje moderacji przed publikacją, poza automatycznymi filtrami językowymi). Jednakże opinie naruszające Regulamin lub obowiązujące przepisy mogą zostać usunięte przez administrację Sklepu.

• Zamieszczając recenzję, Klient udziela Sprzedawcy niewyłącznej, bezpłatnej licencji na korzystanie z recenzji w ramach działalności Sklepu (np. publikacja na stronie, w materiałach promocyjnych).

• Sprzedawca zastrzega sobie prawo do tymczasowego wyłączenia możliwości dodawania recenzji do niektórych Produktów (np. w trakcie prac serwisowych) oraz do niepublikowania lub usunięcia opinii uznanych za nieautentyczne lub nieistotne (np. pochodzące od niezweryfikowanych użytkowników).

§13 Ochrona danych osobowych (Polityka prywatności)

• Administratorem danych osobowych Klientów gromadzonych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca (Modern Forms Sp. z o.o., z siedzibą w Polsce).

• Dane osobowe Klientów (np. imię, nazwisko, adres dostawy, e-mail, telefon, dane do faktury) są przetwarzane w celu realizacji Umowy Sprzedaży oraz dostawy Produktów, a – za zgodą Klienta – również w celach marketingowych (np. zapis do newslettera).

• Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy. Odmowa ich podania uniemożliwi realizację Zamówienia.

• Dane mogą być przekazywane osobom trzecim wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji Umowy lub obowiązków prawnych. Odbiorcy to m.in.:

firmy kurierskie/przewoźnicy: otrzymują dane niezbędne do doręczenia przesyłki (imię, nazwisko, adres, telefon, e-mail – jeśli wymagane),

operatorzy płatności: dane niezbędne do przetworzenia transakcji (imię, kwota, e-mail, itp.), przekazywane zgodnie z zasadami bezpieczeństwa,

dostawcy usług IT i przetwarzania danych: działający na podstawie umów powierzenia (zgodnie z art. 28 RODO),

• Klientom przysługują prawa: dostępu do danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia danych – zgodnie z przepisami RODO i przepisami krajowymi.

• Szczegóły dotyczące przetwarzania danych znajdują się w Polityce Prywatności opublikowanej na stronie Sklepu, z którą Klient powinien się zapoznać. Składając Zamówienie, Klient potwierdza zapoznanie się z treścią Polityki Prywatności.

§14 Prawo właściwe, rozstrzyganie sporów i postanowienia końcowe

• Umowy sprzedaży zawarte za pośrednictwem Sklepu podlegają prawu polskiemu.

• Jednakże wobec Konsumentów mieszkających w innym państwie UE stosuje się również bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa kraju zwykłego pobytu Konsumenta (art. 6 Rzym I). Oznacza to, że Konsument nie traci ochrony przewidzianej przez obowiązujące w jego kraju przepisy konsumenckie.

W przypadku sporów wynikających z Umowy lub korzystania ze Sklepu:

• Konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych metod rozstrzygania sporów (ADR) dostępnych w jego państwie członkowskim; informacje o właściwych podmiotach ADR dostępne są m.in. w sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net).

• Sprzedawca informuje, że nie jest zobowiązany do korzystania z określonego podmiotu ADR, lecz deklaruje gotowość rozważenia udziału w takim postępowaniu, jeżeli Konsument zdecyduje się na ADR zgodnie z prawem krajowym.

• W przypadku braku polubownego rozwiązania, właściwy do rozstrzygania sporu jest sąd zgodnie z obowiązującym prawem:

Konsument może dochodzić roszczeń przed sądem swojego miejsca zamieszkania,

w przypadku relacji niekonsumenckich – właściwym sądem jest sąd w Rzeszowie (Polska), o ile nie uzgodniono inaczej na piśmie.

Klauzula salwatoryjna:

Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu okaże się nieważne, nieskuteczne lub sprzeczne z prawem – nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień. Nieważna klauzula zostanie automatycznie zastąpiona przepisem prawa, który najlepiej oddaje zamierzony cel ekonomiczny.

Zmiany Regulaminu:

Sprzedawca może zmieniać Regulamin z ważnych powodów (np. zmiany przepisów prawa, funkcjonalności Sklepu, technologii). Każda zmiana zostanie ogłoszona na stronie Sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem (np. 14 dni przed wejściem w życie).

Dla Zamówień złożonych przed datą wejścia zmian w życie – obowiązuje wersja Regulaminu aktualna w chwili złożenia Zamówienia.

Aktualna wersja Regulaminu jest zawsze dostępna na stronie Sklepu i może zostać pobrana i zapisana przez Klienta. Na życzenie Klienta może też zostać przesłana drogą mailową.

Załącznik 1: Wzór formularza odstąpienia od umowy

(Wypełnij i odeślij ten formularz tylko jeśli chcesz odstąpić od umowy)

Adresat:

MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, Polska

E-mail: reklamacje@modernforms.pl

Ja/My() niniejszym informuję/my() o moim/naszym() odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy() / o świadczenie następującej usługi():

…………………………………………………………………………………

Zamówione dnia() / otrzymane dnia(): ……………………………………

Imię i nazwisko Konsumenta(-ów): ……………………………………………

Adres Konsumenta(-ów): ………………………………………………………

Podpis Konsumenta(-ów) (tylko jeśli formularz przesyłany w wersji papierowej):

…………………………………………………………………………………

Data: …………………

() Niepotrzebne skreślić