Właścicielem Sklepu Internetowego (zwanego dalej „Sklepem”) i sprzedawcą artykułów w nim oferowanych jest firma MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów, NIP 819-166-88-58, REGON 380506825, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie XII Wydział Gospodarczy pod numerem: 0000736418, zwany dalej Sprzedającym/Sprzedawcą lub Sklepem.
§ 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
Regulamin został stworzony na podstawie art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 344, ze zm.) oraz art. 12 ust 1 ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.). W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny.
Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Blue Media S.A.
§ 2 DEFINICJE
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Formularz zamówienia – formularz umożliwiający złożenie Zamówienia oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Formularz płatności – formularz umożliwiający wgląd do Zamówienia oraz jego zatwierdzenie i dokonanie płatności przez Klienta
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego.
§ 3 KONTAKT ZE SKLEPEM
Adres Sprzedawcy: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów
E-mail Sprzedawcy: shop@modernforms.eu
Telefon Sprzedawcy: +48 502 407 719, dostępny do poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00
§ 4 WYMAGANIA TECHNICZNE
- Do korzystania ze Sklepu, w tym potwierdzania zamówienia i płatności za Produkty, niezbędne są:
- urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową,
- aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
§ 5 INFORMACJE OGÓLNE
- Złożenie zamówienia nie wymaga zakładania Konta w Sklepie. Zamówienie bez rejestracji wymaga każdorazowej akceptacji regulaminu.
- Klient zobowiązany jest do podania niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację i opłacenie Zamówienia. Dane osobowe chronione i zabezpieczone są zgodnie z zasadami określonymi w obowiązujących przepisach prawa w szczególności ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
- Sklep zastrzega sobie zmiany cen towarów i wycofywanie produktów ze sprzedaży.
- Sklep zastrzega sobie prawo do niezrealizowania zamówienia w przypadku braku dostępności towaru mimo jego dostępności w sklepie.
W przypadku ograniczonej dostępności towaru Sprzedawca zastrzega sobie możliwość przedłużenia terminu realizacji zamówienia o czym Kupujący będzie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem. - Aby dokonać zakupu w Sklepie należy zalogować się przez swoje konto lub bez zakładania konta zaakceptować każdorazowo regulamin. Należy zapoznać się z informacjami o produkcie lub produktach, dodać produkty do koszyka jeśli są dostępne, wybrać sposób dostawy, wybrać sposób zapłaty, wprowadzić dane odbiorcy, sprawdzić podsumowanie zamówienia i złożyć zamówienie wybierając opcję Kupuję i płacę.
- Złożenie zamówienia wiąże się z obowiązkiem zapłaty za wybrany towar, zaś Sprzedający zobowiązuje się do dostarczenia towaru bez wad.
- Ceny podane na Formularzu płatności wyrażone są w walucie wybranej przez Klienta (PLN, EUR, GBP, USD) i zawierają podatek VAT.
- Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy, o czym Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia.
§ 6 OFEROWANE METODY DOSTAWY I PŁATNOŚCI
- Klient może skorzystać z następujących metod dostawy:
- firmę Kurierską UPS
- firmę kurierską InPost
- sieć paczkomatów InPost
- firmę kurierską DHL
- firmę kurierską FEDEX
- poprzez odbiór osobisty w sklepie stacjonarnym Sprzedawcy zlokalizowanym pod adresem: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów w godzinach 7:00 – 14:00 w dni robocze od poniedziałku do piątku.
- Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
- Karty płatnicze:
- Visa,
- Visa Electron,
- Mastercard,
- MasterCard Electronic,
- Maestro.
- w formie przelewu on-line z wykorzystaniem systemu dostawcy usług płatniczych PayPal lub PayU (realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po otrzymaniu potwierdzenia o płatności z Banku)
- tradycyjny przelew bankowy.
- Karty płatnicze:
§ 7 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Wszystkie Towary dostępne w Sklepie Internetowym są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Zawarcie Umowy sprzedaży następuje po złożeniu Zamówienia oraz zapłacie za złożone zamówienie przez Klienta .
- Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności (dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy). Czas realizacji podawany jest w opisie produktu i może być różny dla różnych produktów.
- Jeżeli nie będziemy mogli zrealizować Zamówienia, możemy zaproponować inne Produkty w takiej samej jakości, cenie i przeznaczeniu (świadczenie zastępcze). Można wybrać przyjęcie innych produktów lub odstąpić od umowy.
- W razie braku zapłaty za Zamówienie lub braku kontaktu od strony kupującego, Zamówienie zostanie anulowane po 3 dniach kalendarzowych.
- Dostawa Produktu odbywa się na terenie Polski i innych krajów.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
- Faktury są wystawiane i przesyłane w formie elektronicznej. Dostarczane są na adres mailowy podany przez Kupującego w trakcie rejestracji lub w formularzu Zamówienia w razie zakupu bez rejestracji.
- Nie odpowiadamy za błędne dane na fakturze, jeżeli takie zostały podane podczas rejestracji lub gdy składane jest Zamówienie.
- Na życzenie Kupującego możemy wystawić fakturę w formie papierowej i dołączyć ją do przesyłki z zakupionym towarem.
§ 8 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Klient ma prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru.
- W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sklepu internetowego z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne w przypadku podstępnego przemilczenia przez nas wady.
- W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od zawartej umowy, należy złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy za pomocą formularza stanowiącego załącznik do powyższego regulaminu i przesłać go na adres tradycyjnej poczty, lub adres e-mailowy reklamacje@modernforms.pl przed upływem ww. terminu. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta, Sprzedający dokonuje zwrotu płatności w ciągu 14 dni, przy użyciu takiego samego sposobu płatności jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Zwracany towar należy odesłać niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty przesłania sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Klient proszony jest o odesłanie towaru w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletną jego zawartością oraz kopią dowodu zakupu. Korekta faktury zostanie przesłana drogą elektroniczną na adres mailowy Kupującego.
- Zwracany towar musi być w stanie niezmienionym, zapakowany tak aby nie uległ zniszczeniu w transporcie, nie może nosić żadnych śladów użytkowania wykraczających poza zwykły zakres sprawdzenia.
- Produkt należy odesłać na adres: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów.
- Klient nie ponosi kosztów wysyłki związanych z odstąpieniem od umowy, jeżeli wybrał on najtańszy sposób dostawy przy zakupie towaru. W odmiennym przypadku sprzedawca pokrywa koszty wysyłki wyłącznie do wysokości najtańszej formy dostawy.
- Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb oraz w której przedmiotem świadczenia jest rzecz spersonalizowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego indywidualnych potrzeb.
- Zgodnie z art. 38 pkt. 3 ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. w przypadku medali i statuetek jako produktów wykonywanych według specyfikacji konsumenta lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb nie przysługuje konsumentowi prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość.
- WYKORZYSTANIE PROJEKTU GRAFICZNEGO
Poprzez potwierdzenie i opłacenie zamówienia Klient wyraża zgodę na wykorzystanie projektu graficznego zamówionego produktu w działalności promocyjno-marketingowej przez Modern Forms Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów. Wyrażenie zgody jest tożsame z tym, że projekty graficzne produktów mogą zostać umieszczone na stronie internetowej, w katalogu produktów, wykorzystane w komunikacji marketingowej, w tym w serwisach społecznościowych. Wyrażona zgoda na wykorzystanie projektu jest nieodpłatna i może zostać w każdym momencie wycofana. Administrator przetwarza dane zgodnie z Polityką prywatności.
§ 9 REKLAMACJE W ZAKRESIE ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
- Modern Forms Sp. z o.o. podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: reklamacje@modernforms.pl
- W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości. Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§ 10 REKLAMACJE I GWARANCJA
- Umową sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy rękojmi w kodeksie cywilnym. – formularz reklamacyjny? numer reklamacji?
- Reklamacje można składać:
- na piśmie na adres MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów,
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@modernforms.pl
- lub przy użyciu formularza kontaktowego dostępnego na stronie Sklepu.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru, należy dokładnie sfotografować uszkodzony produkt/y, opisać rodzaj uszkodzenia i przesłać zdjęcia wraz z opisem w formie elektronicznej na adres email: reklamacje@modernforms.pl lub we formularzu zgłoszenia reklamacji.
- Przesyłki zwrotne Produktu do Firmy dokonywane bez jej wiedzy i zgody nie będą przyjmowane. Przesyłkę zwrotną należy najpierw ustalić pisemnie, poprzez korespondencję email ze Sprzedawcą lub formularz zwrotu. Towar odsyłany do naszej firmy musi być dobrze zabezpieczony. Reklamacje towarów, które w skutek złego zabezpieczenia uległy zniszczeniu podczas transportu będą odrzucane.
- Reklamacje rozpatrywane są zgodnie z ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, a jeżeli Klientem jest Konsument – nie później niż w terminie 14 dni. Jeżeli Klientem jest Konsument, a Sprzedawca nie ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego w terminie 14 dni, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
- Klient realizuje swe uprawnienia wynikające z rękojmi poprzez: naprawienie towaru, wymianę na towar wolny od wad, obniżenie ceny zakupionego towaru, lub odstąpienie od umowy w przypadku, gdy wada jest istotna. Sprzedawca może nie wyrazić zgody na zaproponowany przez kupującego sposób realizacji uprawnień z tytułu rękojmi, jeżeli wybór takowy: jest niemożliwy do spełnienia przez Sprzedawcę, lub wymagałby nadmiernych kosztów w porównaniu z wyborem zaproponowanym przez Sprzedawcę.
- W przypadku gdy na Produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść będą przekazane Klientowi wraz z Zamówieniem.
- Reklamowany Produkt należy odesłać na adres: MODERN FORMS Sp. z o.o., Dobrzechów 446B, 38-100 Strzyżów.
- Jedyną podstawą do reklamacji uszkodzonego w transporcie towaru jest jego sprawdzenie w obecności kuriera przy odbiorze przesyłki, a w przypadku stwierdzenia uszkodzenia DOKŁADNE wypełnienie protokołu zgłoszenia szkody.
- W przypadku wysyłki do paczkomatu InPost przesyłkę należy sprawdzić przy odbiorze przy paczkomacie i od razu wypełnić formularz reklamacji na ekranie. Jeśli uszkodzenie zostanie stwierdzone później, odbiorca musi wypełnić formularz reklamacyjny w Oddziale Inpost – jest to konieczne do przyjęcia reklamacji.
§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W celu uniknięcia wątpliwości stwierdza się, że żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku stwierdzenia istnienia postanowienia o takim charakterze zastosowanie znajdują przepisy Kodeksu Cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r.
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php - Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12 OPINIE, KOMENTARZE
- Kupujący może wystawić opinie o Produktach które zakupił. Opinia musi dotyczyć zakupionego Produktu, opisywać jego zalety, wady, funkcjonalność i doświadczenia związane z wykorzystaniem Produktu.
- Kupujący może napisać jedną opinię o danym Produkcie.
- Zanim komentarz/ opinia zostanie umieszczona należy się upewnić, że jej treść jest zgodna z prawem, dobrymi obyczajami i nie narusza praw oraz dóbr osobistych innych osób.
- Opinie oraz opisy nie mogą: rażąco naruszać zasad poprawnej polszczyzny, zawierać wulgaryzmów, nawoływać do przemocy lub nienawiści, propagować rasizmu, obrażać kogoś, głosić poglądów społecznych, podawać informacji które stanowią o nieuczciwej konkurencji, naruszają prawa autorskie lub prawa przemysłowe, promować produktów i usług naszej konkurencji, zawierać odnośników do innych stron internetowych, zawierać szczegółowe dane osobowe: ani Kupującego, ani doradcy z którym się kontaktowałeś.
- Dodający opinię jest odpowiedzialny za treść swoich opinii i komentarzy.
- Opinie nie będą redagowane. Jeśli narusza ona postanowienia regulaminu może być usunięta.
- Zamieszczona opinia może być nieodpłatnie wykorzystywana, rozpowszechniana, publikowana, kopiowana, modyfikowana przez Sprzedającego.
- Sprzedający ma możliwość zablokowania dodawania opinii do wybranych Produktów i ukryć opinie o nich.
§ 13 DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
- Szczegółowe informacje o Polityce prywatności znajdują się na stronie internetowej Sklepu https://modernforms.pl/sklep/polityka-prywatnosci/